Breaking
Loading...
Home » » Brokoli Jeng3!!!!

Brokoli Jeng3!!!!

Hari nie,
Mat Jo berjaya jua membeli brokoli,
ahaks,
semangat nampak, he

setelah menjelajah selama 20 minit,
Mat Jo jumpa sayur nie,
ape lagi,
amik terus,
tapikan,
wuyoo,
harga dia,
RM24 untuk sekilo,
memang dalam sejarah Mat Jo beli sayur paling mahal, ahaks


nie la brokoli Mat Jo beli,
sebab baru nak cuba makan, 
beli seketul sudah,
sekarang masa untuk masak pula, ahaks

Disebabkan skill memasak Mat Jo sama taraf dengan Master Chef,
jadi Mat Jo pilih resepi paling susah, wuyooo
brokoli celur dengan air panas, ahaks





nie la die,
brokoli celur, ahaks
jadi Mat Jo dah makan,
rasa dia,
hmmm,
nak tau ke,
sebab ramuan hanya la brokoli dengan air panas,
rasa dia macam sayur brokoli, ahaks

kalau spesies herbivor, 
dorang akan cakap sedap,
kalau spesies karnivor,
biar mati dorang tak kan sentuh,
disebabkan Mat Jo geng2 Omnivor,
jadi rasa dia, boleh la,
kena tambah perasa kot, tawar sangat, ahaks

jadi bagi chance Mat Jo makan jap sayur brokoli,
ahaks
Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This

20 comments:

  1. rebus jerr ?? ape la mat jo nih , tumis la sedap , campur lak dgn tumix , kui3 !! sehingga menjilat jari ... hehehe

    ReplyDelete
  2. @cweet
    ade 3 sebab nape Mat Jo rebus je
    1) sebab dah lambat balik bilik
    2) sebab ramuan ade brokoli ngan air mentah je, ahaks
    3) sebab yang paling utama, Mat Jo terlampau pandai masak, jadi rebus tu antara resipi paling susah Mat Jo, ahaks

    ReplyDelete
  3. hehehe , ade beza tak pandai dgn malas wahai mat jo , hehehe !!!

    ReplyDelete
  4. @cweet
    ahaks, kantoi la pulak

    ReplyDelete
  5. alahai celur air panas je ke? :P hehe nape tak buat sup atau goreng dengan cendawan...sedappp :)

    ReplyDelete
  6. @puteri
    nanti Mat Jo masak brokoli guna resepi len pula, resepi yang sama taraf ngan celur, ahaks

    ReplyDelete
  7. Sip....
    http://btmtas.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. @Desi
    alamat desi, Mat Jo cari resepi brokoli, bukan bag tangan, ahaks, gurau je

    ReplyDelete
  9. hahahhahahha... nati mat jo masuk master chef k.. ni cara masak paling sempoi ni....

    ReplyDelete
  10. @anna
    nanti juri cakap kat masakan Mat Jo, ni lah hidangan simple yang paling lazat saya pernah jumpa, ahaks

    ReplyDelete
  11. hahhahaha.... ye2 je juri nak cakap gitu...lawak la mat jo ni...

    ReplyDelete
  12. akhirnya dapat jgk brokoli ! hahahaa masak cam gitu xilang khasiat :D

    ReplyDelete
  13. ok lah janji bole makan...yadok !ahaks

    ReplyDelete
  14. @eenie
    memang Mat Jo masak xmau hilang khasiat sayur tu, he (padahal yang tu je reti masak)

    ReplyDelete
  15. @azie
    boleh la, gigit pelan2, he

    ReplyDelete
  16. lagi mahal drpd durian musang king.. haha..!

    ReplyDelete
  17. @buatbest
    tu la pasal, nak rasa punya pasal, beli la juga, ahaks

    ReplyDelete
  18. Mat jo...saya ada cadangan..lenkali matjo lepas celur tuh..keringkan..pastuh panaskan margerine..pastuh..letak bawang pytih cibcang..masuk brokoli rebus tuh...then garam ngan lada putih...margerine tuh budget2 cukup2 jgn sampai berkuah. Hoho..tp kalo nk diet...jgn matjo. Tp sedap woooooo...ahaks

    ReplyDelete
  19. @crack
    peh, boleh try nanti nie, ngidam plak, ahaks

    ReplyDelete

 
Copyright © 2013. Matjo - All Rights Reserved | Copyright © 2017 Matjo | Template Edit By Matjo