Saturday, 28 December 2013

Update #16



Update untuk kali ini

English Movie 

2 Guns
Blackfish
Bula Quo
Clear History
Elysium
Pain and Gain
Percy Jackson Sea of Monsters
Red
Red 2
The Canyons
The Mortal Instruments City of Bones
The Smurfs 2
The Wolverine
The Worlds End
Klik sini untuk senarai penuh English Movie

Japanese Drama

Car Street
Concerto
Edison No Haha
Gaikoukan Kuroda Kousaku
Hanazakari No Kimitachi E Ikemen Paradise
Iryu Team Medical Dragon Season 3
Long Vacation
Love Shuffle
Price Of Love
Shomuni Season 4

Anime

Accel World
HunterXHunter (051-095)
Pokemon Season 4 - Johto League of Champions
Pokemon Season 5 - Master Quest
Pokemon Season 6 - Advanced 
Pokemon Season 7 - Advanced  Challenge
Pokemon Season 8 - Advanced Battle
Pokemon Season 9 - Battle Frontier
Shingeki No Kyojin
Toriko (091-135)
Klik sini untuk senarai penuh Anime

Saturday, 26 October 2013

Update #15



Update untuk kali ini

English Movie 

After Earth
Byzantium
Cars
Child's Play Collection (1-6)
Despicable Me
Despicable Me 2
G.I. Joe Retaliation
Iron Man 3 
Men In Black 3
Man Of Steel
Monster University
Now You See Me
Oblivion
Olympus Has Fallen
Oz The Great and Powerful
Pacific Rim
Percy Jackson & the Olympians The Lightning Thief
Scary Movie 5
Star Strek Into Darkness
The Conjuring
The Croods
The Heat
The Host
The Lone Ranger
This Is The End
Warm Bodies
White House Down
World War Z
Klik sini untuk senarai penuh English Movie

Chinese Movie

Blind Detective
From The Dark Tales 2
Journey To The West Conquering The Demon

Korean Drama

Good Doctor
Master's Sun
Nine - Time Travel Nine Times
School 2013

Japanese Drama

99-nen no Ai ~ Japanese Americans
Ashita no Kita Yoshio
Atami no Sousakan
Bindo Danshi
Bunshin

Anime

Pokemon Season 1 - Indigo League
Pokemon Season 2 - Adventures on the Orange Lands
Pokemon Season 3 - Johto Journeys 
Klik sini untuk senarai penuh Anime


Wednesday, 31 July 2013

Bubur Lambuk



Bubur lambuk, 
bubur yang sangat sinonim dengan bulan Ramadhan, 
masuk je bulan puasa, 
maka berpusu-pusu peniaga bubur lambuk di sekitar bazar Ramadhan,

Selain dijual di bazar, bubur nie juga banyak diagih secara percuma di kebanyakan masjid,
Untuk bulan puasa kali nie, mat jo dah makan 3 kali (kesemua bubur ambil dari agihan masjid, he),
dari segi rasa, boleh tahan la

setiap kali mat jo makan bubur nie, 
teringat masa mat jo mencuba kali pertama bubur nie,
mula-mula dulu rasa nak tak nak je makan bubur nir,
ak maklum la, sekali tengok, 
macam-macam ada dalam bubur tu,
ada juga terfikir,
nie bubur nie,
orang yang tak pandai masak ke yang buat,
macam bahan-bahan tu main humban je dalam periuk, he

tapi disebabkan rasa ingin tahu rasa bubur tu,
mat jo cuba juga,
alhamdulillah,
tekak mat jo boleh terima,
ada juga orang yang tak boleh makan bubur lambuk
disebabkan macam-macam bahan ada

tapi itu yang menjadi keunikan bubur lambuk,
kalau korang macam mana,
pengalaman makan bubur lambuk untuk pertama kali, he

 

Friday, 26 July 2013

Siri Bercakap Dengan Jin oleh Tamar Jalis


Siri Bercakap Dengan Jin

Siapa tahu novel seram nie, tak silap Mat Jo popular pada era 80an lagi. Abang Mat Jo minat buku nie dan dia ada beberapa koleksi novel nie.

SBDJ (singkatan untuk Siri Bercakap Dengan Jin) ditulis oleh Tamar Jalis atau nama sebenar beliau ialah Encik Ahmad Mahmud. Novel bergenre seram ini telah mencetus fenonema dalam industri majalah. Disebabkan populariti novel ini, majalah kecil Variasari (SBDJ diterbitkan dalam majalah ini) dicetak sehingga 120, 000 naskhah sebulan.

Banyak tu 120, 000 naskhah sebulan kalau diikutkan pada era 80an.

Walaupun novel seram ini sangat popular, namun tiada seorang pun pernah melihat muka sebenar penulis novel ini. Setelah 30 tahun, Encik Ahmad Mahmud menyepi diri, akhirnya dia muncul di khalayak ramai.Beliau berasal dari Beruas, Perak dan mempunyai seorang isteri yang bernama Maznah Mohd Isa.



Macam mana wujudnya idea untuk menulis novel ini. Menurut penulis SBDJ, hampir 60% cerita dalam SBDJ adalah benar dan merupakan pengalaman penulis sendiri. Penulis mempunyai seorang datuk, Kulup Muhamad Diah @ Long Mat Piah dimana mempunyai kepakaran sebagai seorang pengamal perubatan tradisional. Jadi diusia kanak-kanak hingga la remaja, penulis selalu berdamping dengan datuknya. Beliau selalu mengikut datuknya pergi merawat orang sakit khususnya gangguan makhluk halus. Pengalaman beliau mendengar dan melihat orang kena rasuk mencetus idea untuk menghasilkan sebuah novel bergenre seram,

Kenapa Mat Jo mengungkit pasal SBDJ,

saje je, he

Disebabkan abang Mat Jo minat novel nie, dia suruh Mat Jo cari versi e-book punya. Alhamdulillah, Mat Jo jumpa dan telah mendownloadnya. Kalau korang nak, nanti Mat Jo upload untuk korang.

Jom kita baca SBDJ bersama-sama, tapi baca sekadar hiburan sahaja jangan terlampau mempercayainye ye, he







Thursday, 25 July 2013

Fenomena Minion





Minion????
Apa tu Minion, minion boleh dikelasi kepada pengikut yang sangat setia pada tuan tanpa rasa penat lelah. Jadi makhluk kuning nie minion dalam cerita Despicable Me dan Despicable Me 2. Bagi yang sesiapa pernah tengok cerita tu mesti kelakar kan. Mat Jo xpernah tengok lagi, tapi tengok "trailer" macam kelakar je, he

Mat Jo menulis entri kali bukan nak cerita pasal Despicable Me, tapi nak bercakap pasal fenomena mainan Minion yang ditawarkan oleh restoran makanan segera, Mcdonald. Riuh pada minggu pasal mainan nie, sampai Mat Jo dengar sampai ada seorang mak cik nie, mengamuk kat McD, sebab apa,  

MINION DAH HABIS!!!




Pada mula nya, Mat Jo tak percaya sangat, ape hal nie, pasal mainan pun nak mengamuk (padahal dah tengok video mak cik mengamuk kat forum, he).

Tapi!!!

Semalam merungkai segala-galanya, semalam Mat Jo keluar dengan member pergi moreh selepas terawih. Jadi kebetulan semasa Mat Jo balik, Mat Jo melalui jalan dimana ada Mcd berpangkalan di situ. Macam tak percaya, ape hal ramai gila orang beratur, tak Mcd nak bagi Bubur Lambok pula, he. Lepas tu terfikir jap, 

haaaaaaaaa

Mainan MINION!!!

Memang betul la fenomena Minion berlaku di Malaysia, harap-harap tiada rusuhan sebab minion kekurang stok, he

Apa-apa pun, jom layan pemenang Mcd Idol ke 2013, he

video


 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews