Breaking
Loading...
Home » » Pengalaman Semasa Joging

Pengalaman Semasa Joging

Kali nie Mat Jo nak bercerita pasal Mat Jo,
nak cerita pasal siapa lagi, ahaks
he, gurau je,

Ade la satu ari Mat Jo p joging,
sorang2 je,
tak ade orang nak teman, ahaks



tengah syok2 joging,
dengan gaya machonye, bergaya serta segak (tak boleh belah punya ayat, hahaha)
Mat Jo terpandang la satu puak nie,
duk usyar2 Mat Jo,

Apa kena ngan diorang,
Tak puas ngan Mat Jo ke,
makin lama makin dekat Mat Jo ngan puak tu,
nak ajak gaduh tak leh,
diorang ramai,
Mat Jo sorang,

Bila dah dekat ngan dorang,
Dorang wat muka berlagak pula,
kecik besar kecik besar Mat Jo tengok diorang,
nak sepak je rasa,

yang paling tak boleh belah yang sekor nie,
menyirap je Mat Jo tengok,
kalau korang tengok pun mesti menyirap,
Meh Mat Jo tunjuk pic yang sekor nie,
Mat Jo sempat snapshot,


menyirap tak???

Nasib baik Mat Jo tak baling batu,
kalau baling,
niat Mat Jo yang nak joging tadi,
tukar jadi lari pecut 100m,
sebab kena kejar ngan dorang, ahaks

(p/s separuh cerita memang betul dari segi sejarah Mat Jo, memang tempat Mat Jo joging kawasan bukit, banyak kera duk lepak, yang mekap tu hanya Auta semata2, ahaks)
Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This

22 comments:

  1. yeay ! matjo ada peminat, comel3.kerlas kau jo ! haahha

    ReplyDelete
  2. @eenie
    ok la tu, ade peminat gak, ahaks

    ReplyDelete
  3. @eikyn
    ape plak,
    dorang la yang gile,
    nak ajak gaduh,
    Mat Jo joging je, ahaks

    ReplyDelete
  4. diorang nak temankan mat jo joging la tu...kekeke

    ReplyDelete
  5. @Puteri
    leh lemah semangat nak joging kalau yang mekap tu temankan Mat Jo joging, ahaks

    ReplyDelete
  6. @Anna
    ahaks, separuh cerita tu benar, memang pengalaman Mat Jo tu

    ReplyDelete
  7. hahahaha , gile klaka , ngtkan sekmpulan bdk ponteng skola td , hehehe !

    ReplyDelete
  8. @cweet
    lebih kurang je tu, cuma tukar dari sekumpulan budak ponteng sekolah ke sekumpulan kera ponteng cari pisang, ahaks

    ReplyDelete
  9. hahahaha , mesti mat jo jeling dowg secara blagak jgk , tuh dowg tak puas hati tuh . hehehe !

    ReplyDelete
  10. @cweet
    bukan, sebenarnya Mat Jo nak bagi ceramah cikit kat dorang,
    tak elok lepak, bek p cari pisang, ade jugak manfaatnye, tapi dorang tak nak dengar, pans la Mat Jo, ahaks

    ReplyDelete
  11. hahaha skali dia buat muka kerek da, hihi..

    ReplyDelete
  12. @siti
    tu la pasal, menyirap je,
    nasib bek Mat Jo seorang yang penyayang,
    xbaling batu (padahal takut kena kejar ngan dorang, ahaks)

    ReplyDelete
  13. dorang nak paw pisang dengan mat jo lettew , hehehe !!

    ReplyDelete
  14. @cweet
    ahaks, batu tepi jalan je ade,

    ReplyDelete
  15. hahaha , tak boleh makan tuh mat jo , hehehe !

    ReplyDelete
  16. @cweet
    boleh, siap boleh wat sup lagi, ahaks

    ReplyDelete
  17. mat jo ngorat awek dalam group tuh kan? sebab tuh marah sangat tuh.. :P

    ReplyDelete
  18. @crack
    tu la pasal, kantoi pula ngan geng2 dorang, tu yang ngamuk , ahaks

    ReplyDelete

 
Copyright © 2013. Matjo - All Rights Reserved | Copyright © 2017 Matjo | Template Edit By Matjo