Breaking
Loading...
Home » » Bubur Lambuk

Bubur Lambuk



Bubur lambuk, 
bubur yang sangat sinonim dengan bulan Ramadhan, 
masuk je bulan puasa, 
maka berpusu-pusu peniaga bubur lambuk di sekitar bazar Ramadhan,

Selain dijual di bazar, bubur nie juga banyak diagih secara percuma di kebanyakan masjid,
Untuk bulan puasa kali nie, mat jo dah makan 3 kali (kesemua bubur ambil dari agihan masjid, he),
dari segi rasa, boleh tahan la

setiap kali mat jo makan bubur nie, 
teringat masa mat jo mencuba kali pertama bubur nie,
mula-mula dulu rasa nak tak nak je makan bubur nir,
ak maklum la, sekali tengok, 
macam-macam ada dalam bubur tu,
ada juga terfikir,
nie bubur nie,
orang yang tak pandai masak ke yang buat,
macam bahan-bahan tu main humban je dalam periuk, he

tapi disebabkan rasa ingin tahu rasa bubur tu,
mat jo cuba juga,
alhamdulillah,
tekak mat jo boleh terima,
ada juga orang yang tak boleh makan bubur lambuk
disebabkan macam-macam bahan ada

tapi itu yang menjadi keunikan bubur lambuk,
kalau korang macam mana,
pengalaman makan bubur lambuk untuk pertama kali, he

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2013. Matjo - All Rights Reserved | Copyright © 2017 Matjo | Template Edit By Matjo